Шокова заморозка ягід – доступна для підприємств будь яких масштабів
Продаж свіжих ягід – вигідне, але виключно сезонне заняття. Зазвичай основна робота і дохід припадають на червень-жовтень. Щоб решту місяців року продовжувати отримувати прибуток, варто заморозити надлишки і продавати їх взимку вже за більш високою ціною.
Продаж заморожених ягід – високорентабельний бізнес. Заморозка вирішує такі завдання:
- Зберігання ягід для реалізації у холодну пору року.
- Транспортування на далекі відстані, в тому числі за кордон, з метою продажу.
- Збереження смаку, аромату і, найголовніше, структури свіжих ягід.
Зазвичай, розглядаючи обладнання для шокової заморозки ягід та фруктів, виробники стикаються з високою вартістю потужних тунелів шокової заморозки. Варто розуміти, що такий тип обладнання придатний лише для переробки значних об’ємів продукції, від 10 тонн продукції на добу. Такі тунелі дозволяють отримати заморожену ягоду найвищої якості, яку можна значно дорожче реалізувати, але потребують значних капіталовкладень. Використання таких тунелів малими господарствами доцільне лише за умови спільного користування для завантаження його на повну потужність. Навіть при цьому термін окупності такого обладнання може складати більше 10 років, що в сучасних умовах досить ризиковано. До того ж, таке обладнання вимагає кваліфікованого обслуговування не тільки спеціалістом-холодильщиком, а ще й інженерами з механічної частини, що часто звужує кількість обслуговуючих компаній до однієї-двох, знайомих з обладнанням конкретного виробника.
Яке обладнання варто розглядати малим господарствам?
Рішенням для малих господарств є заморозка ягід в камерах шоковой заморозки. Це значно дешевший і простіший спосіб заморозки. Основний недолік такого типу заморожування є нижча якість продукту на виході. Продукт може злежуватись та змерзатись, що при розморожуванні призводить до певної кількості браку. Проте його відсоток можна суттєво зменшити приділивши додаткову увагу якісній підготовці ягід до заморожування.
Якщо розглядати плюси камер шокової заморозки, то це:
- Низька вартість обладнання
- Можливість швидкого переналаштування під різні варіанти застосування
- Можливість легкого перенесення обладнання в інше місце
- Низькі витрати на обслуговування та великий вибір кваліфікованих підрядників
Розглянемо кожний з пунктів окремо.
Вартість обладнання для шокової заморозки
Вартість камери шокової заморозки складається з двох компонентів: самої камери та холодильного обладнання. Тут немає механічних тунелів чи інших рухомих елементів, що суттєво зменшує вартість такого обладнання. Камера зазвичай виготовляється з холодильних ППУ-панелей (сендвіч-панелей), які мають низький коефіцієнт теплопровідності та забезпечують збереження температури всередині камери навіть при високих температурах оточуючого середовища. Варто розуміти, що виконання камери, розташованої всередині приміщення (наприклад, складу) та камери, розташованої на вулиці під сонцем, буде різним, і їх вартість може суттєво відрізнятись. Проте обмежень та суттєвих конструктивних відмінностей немає, буде змінюватись тільки товщина сендвіч-панелей та потужність холодильного обладнання.
Гнучкість налаштування
Що робити, якщо потреба в шоковій заморозці короткочасна? Це частий випадок, коли заморозка лише вторинний ринок збуту. Проте навіть для реалізації свіжої продукції камери шокової заморозки можуть стати в нагоді. При грамотному проектуванні холодильної системи їх можна переналаштувати на швидке охолодження свіжозібраної ягоди, що збільшить термін транспортування та реалізації на кілька діб. Також після закінчення сезону ці камери можна використовувати й далі вже для зберігання замороженої продукції до моменту її реалізації. Підтримка сталої температури всередині камери дозволяє робити це протягом всієї зими та весни до початку нового сезону. Компанія BMSERVICE має досвід реалізації мультитемпературних продовольчих складів, в тому числі зі зміною температури зберігання в залежності від продукту.
Розширення та релокація обладнання
Звісно, краще за все доручити обслуговування кваліфікованій компанії, яка спеціалізується саме на цьому типі обладнання. Через це при купівлі тунелів шокової заморозки найчастіше доводиться співпрацювати з постачальником цього обладнання, оскільки тільки він має достатню кваліфікацію та досвід роботи. Це значно ускладнює процес роботи та підвищує ризики простою та псування продукції. У випадку з камерами шокової заморозки достатньо найняти кваліфікованого спеціаліста-холодильщика в своєму регіоні. Наявність детальної технічної документації на холодильне обладнання та якість його виконання дозволить уникнути критичних проблем при експлуатації камер шокової заморозки. Багато виробників холодильного обладнання має власні сервісні служби для несення гарантійних зобов’язань та післягарантійного обслуговування проектів.
Наша компанія, BMSERVICE має сервісних інженерів у Києві, Львові, Одесі, Запоріжжі, що дозволяє швидко закрити заявку майже по всій території України.
Висновки
Як тунелі так і камери шокової заморозки виконують свою функцію – дозволяють заробити більше грошей, подовжуючи термін реалізації ягід та фруктів. Кожен з цих типів обладнання має свої переваги та недоліки. Якщо коротко, для великих підприємств, здатних переробляти більше 10 тонн продукції на добу, можна розглядати встановлення тунелів шокової заморозки. Це дозволить отримати продукт найвищої якості і реалізувати його дорожче. Для малих господарств варто розглянути камери шокової заморозки. Це додасть виробнику гнучкості, не вимагатиме великих капіталовкладень та дозволить швидше масштабувати свій бізнес.